Maklumat Herba - Apa Adakah Menggunakan Kunyit perubatan?

Maklumat Herba - Apa Adakah Menggunakan Kunyit perubatan?

Selalunya dicipta "kunyit India" kunyit berasal apabila akar tumbuhan Curcuma longa alasan. Ia telah digunakan sebagai pewarna, tetapi bagi kebanyakan daripada kita, kita kaitkan serbuk ini berwarna kuning sebagai rempah yang digunakan dalam masakan kari kegemaran kami.

Di samping mempunyai rasa yang hebat, kegunaan perubatan kunyit juga sesuatu untuk mengambil perhatian. Walaupun ciri-ciri perubatan mungkin agak baru kepada kebanyakan kita, negara-negara Asia telah menggunakan tumbuhan ini selama bertahun-tahun untuk merawat pelbagai gejala.

Antara kegunaan perubatan kunyit yang biasa di kalangan budaya Asia adalah bahawa ia sering digunakan untuk membantu melegakan dan merawat asma sejuk dan bersama. Apabila ia dicampur dengan air untuk membuat pes, ia juga boleh digunakan sebagai salap untuk membantu gigitan serangga, kudis, bisul dan juga lebam.

Di samping itu, kegunaan perubatan kunyit tidak berhenti di situ. Kunyit, apabila diberikan secara lisan, boleh digunakan untuk keadaan yang berbeza, ada juga yang tidak: cirit-birit, penyakit kuning, sakit haid dan rasa tidak selesa, pendarahan, jangkitan saluran pernafasan dan juga sawan.

Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, ia juga telah dinamakan sebagai yang kuat anti-radang dan antioksidan, dan juga dinamakan membantu mencegah kanser tertentu dan membantu mencegah penyakit kardiovaskular. Jadi di samping merasa besar, kuasa besar herba ini juga mempunyai manfaat kesihatan yang luar biasa.

Sebelum anda mula menambah kunyit kepada semua yang anda makan, atau mula makan serbuk dengan sudu, memahami bahawa ia adalah mungkin untuk menerima manfaat kesihatan kunyit tanpa meliputi segala-galanya dalam serbuk kuning yang indah.

Kuncinya adalah mencari semua dalam satu multi-vitamin yang mempunyai semua vitamin penting, mineral dan ekstrak herba yang badan anda boleh mendapat manfaat daripada. Vitamin termasuk: A, B, E dan bersama-sama dengan kunyit, ekstrak teh hijau dan lain-lain lagi untuk memastikan kesihatan yang baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar