The Best Pemulihan Semulajadi Untuk Keracunan Makanan

The Best Pemulihan Semulajadi Untuk Keracunan Makanan

Keracunan makanan adalah penderitaan yang biasa, tetapi amat tidak menyenangkan. Dalam kebanyakan kes, penyakit makanan adalah disebabkan apabila seseorang B. mengambil bakteria dalam makanan mereka. Meminum bakteria ini boleh menyebabkan loya, muntah-muntah, atau perasaan umum kelemahan. Walaupun ia adalah perkara biasa, tidak ramai yang tahu apa yang perlu dilakukan apabila mereka dipukul dengan pertarungan keracunan. Walaupun terdapat beberapa pilihan lebih kaunter yang akan membantu mengurangkan gejala, ia tidak perlu untuk mengambil ubat-ubatan untuk berasa lebih baik. Terdapat beberapa ubat semula jadi untuk keracunan makanan yang ramai orang bersumpah dengan, ada yang mungkin sudah di rumah anda.

Salah satu perkara yang paling penting yang perlu sentiasa dilakukan dalam kes-kes keracunan yang nyata dengan muntah-muntah adalah untuk minum banyak cecair. Kekal terhidrat sentiasa elemen penting dalam kesihatan yang baik, dan ia adalah duanya adalah terpakai benar apabila tubuh seseorang yang cuba untuk mengatasi penyakit. Selain air, pertimbangkan minum teh herba yang juga akan berfungsi untuk menyelesaikan perut. Mint dan teh hijau adalah pilihan yang baik, seperti yang kesihatan golongan miskin stand-by chamomile. Jika anda minum beberapa cawan untuk penghidratan, cuba untuk mengelakkan teh yang mengandungi kafein, kerana ia akan menjadi lebih sukar untuk mendapatkan tidur yang anda perlukan untuk berasa lebih baik.

Terdapat beberapa jenis makanan yang akan membantu dalam penghadaman dan bertindak sebagai penawar kepada keracunan makanan. Cuka sider sering dianggap sebagai bahan dalam rawatan rumah dan ia telah bekerja untuk ramai orang dalam kes-kes isu-isu makanan juga. Cuka sider akan membantu mengurangkan kehadiran asid di dalam perut, yang boleh membawa kepada rasa tidak selesa. Berhati-hati untuk tidak minum lebih daripada satu sudu atau dua, cuka terlalu banyak boleh merengsa pada tekak dan perut.

Halia adalah satu lagi remedi semulajadi pilihan keracunan makanan yang besar. Halia boleh dihancurkan ke dalam secawan teh atau air untuk membantu badan anda memecahkan ia ke bawah lebih cepat. Kebanyakan gejala keracunan makanan adalah punca keradangan perut, dan keupayaan halia untuk mengurangkan ia akan membantu anda berasa lebih baik dengan lebih cepat.

Sudah tentu, cara yang terbaik untuk merawat keracunan daripada makanan adalah untuk mengelakkan ia. Apabila anda memasak di rumah, pastikan anda menggunakan papan pemotong yang berasingan untuk sayur-sayuran dan daging mentah. Sentiasa hasil bersih sebelum makan, dan memastikan bahawa daging dimasak dengan betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar