Saya akan Ambil Penjagaan Kesihatan Alternatif - Pegang Dogma

Saya akan Ambil Penjagaan Kesihatan Alternatif - Pegang Dogma

Ada banyak berlaku di kafeteria penjagaan kesihatan hari ini. Para wanita makan tengah hari biasa adalah upping permainan mereka. Penduduk sekolah menjadi ribut, lebih hidangan lama yang sama disampaikan hari demi hari, kerana kualiti tidak bertambah baik dengan harga yang melambung tinggi. Malangnya bagi kita anak-anak, pengedar dadah semakin menjijikkan dan menakutkan. Ia seolah-olah terdapat peniaga menjajakan sekurang-kurangnya tiga ubat baru di setiap meja. Tidak menghairankan, antidepresan dan ubat-ubatan kebimbangan akan cepat lebih di meja geek. "Sesiapa sahaja paranoid di sini? Langkah sehingga, kanak-kanak!"

Nasib baik untuk sebahagian daripada kita, dudes kesihatan alternatif yang hebat dan bomoh berniat baik menyertai kami selepas loceng makan tengah hari dan menubuhkan berdiri sendiri. "Tidak mahu anjing jagung dan goulash hari ini? Wanna mendapatkan orang-orang pengedar dari belakang anda? Kami mempunyai produk yang lebih baik pada harga yang anda mungkin suka!" Akhir-akhir ini saya beratur di tempat duduk penonton lelaki ini 'lebih kerap daripada tidak. Aku muak dengan garis makan tengah hari biasa, tidak teruja dengan bar atau penjual pilihan mesin, dan saya secara jujur ​​sedikit takut daripada shadier mencari peniaga. Teh herba dan tinctures rasa baik dan mereka seolah-olah bekerja. Perubatan pencegahan adalah disangkal lagi sedap. Selain daripada itu di luar, anda tidak boleh mengalahkan urutan yang baik pada rehat tengah hari anda. Tiada cara yang lebih baik untuk muncul dalam kelas Sepanyol dengan senyuman pada muka anda - "Estoy muuuuy bien, gracias!"

Solamente ... kadang-kadang saya mendapatkan sedikit marah oleh beberapa hipsters penjagaan kesihatan. Adalah sukar untuk mengatakan bahawa mereka tidak bermaksud baik. Jelas sekali mereka di luar sana bekerja keras untuk manfaat orang ramai. Dalam dunia kartun, mereka adalah wira super melawan DR nyata. EVIL. Dalam batcaves bomoh mereka, mereka hamba jauh menyediakan ubat-ubat herba dan crystallizing tenaga tulen, manakala MDS putih broker kot tawaran kotor dengan Big Pharma. Mereka juga berani untuk memerangi tangan-tangan dengan binatang-binatang seperti logik, sains dan pemikiran linear! Saya pernah mengatakan "binatang", dan saya maksudkan. Secara umumnya, pemikiran linear adalah membantu. Logik pasti boleh mengeluarkan kamu dari keadaan memalukan. Sains telah berpindah homo sapiens agak jauh tangga evolusi, tidak syak lagi. Tetapi - seperti apa-apa lagi, ini adalah konsep manusia yang meledak dan hancur apabila dibawa ke keterlaluan. Rakyat perlu tahu apabila kuda itu telah mati, sudah. Saya agak pasti falsafah kuda mati digunakan untuk semua dan semua orang kecuali The Man Upstairs Besar.

Jadi sekarang kita kembali kepada dogma. The hipsters penjagaan kesihatan tidak suka dogma perubatan, namun mereka ingin membantu mereka yang sakit. Yang diberikan kepada kita dengan cara yang lain, yang sering boleh menjadi cara yang lebih baik. Saya agak pasti kumpulan ini akan sentiasa mengumpul wang daripada saya sehingga saya akhirnya menendang. Saya mungkin mempunyai satu majlis hipster khas dilakukan pada pengebumian saya, sebagai penghormatan akhir dan persembahan. Satu perkara yang saya tidak suka mengenai lelaki ini adalah kecenderungan mereka untuk taat kepada dogma baru dan lebih baik mereka. "Hei, anak-anak! Jangan jatuh untuk kecap lama. Datanglah ke mari dan rasa ideologi ini baru rangup dengan kristal flava!" Tunggu sekejap! Adakah ia tidak dibungkus ideologi yang saya cuba untuk melarikan diri di tempat pertama? Saya berkata, saya tidak mahu anjing jagung lagi. Anjing jagung vegan dengan kristal flava tidak benar-benar akan menyenangkan hati saya, guys.

Bagaimana pula beberapa contoh? Nah, mari kita lihat. Oleh kerana saya telah mengalami penyakit idiopathic sebagai tambahan kepada syarat misteri dan pura-pura dipanggil Lyme Penyakit, tiga tahun yang lalu telah memberikan saya pelbagai jenis contoh dogma alternatif konkrit. Pasangan ini dengan komen-komen istimewa saya telah mendengar sebagai seorang ibu kepada dua anak lelaki yang lahir dalam tempoh tiga tahun yang lalu, dan saya boleh mengisi 100 muka surat dalam 8 titik saiz fon. Senarai titik peluru mungkin yang terbaik demi concision:

* Sanitizer tangan tidak menghalang penyakit
* C-seksyen bayi mengalami trauma emosi yang berpanjangan
* Alahan tidak benar-benar wujud dan tiada siapa yang harus mengaku mempunyai mereka (petikan langsung)
* Setiap orang adalah bertanggungjawab secara bersendirian untuk penyakit mereka sendiri
* Penyakit memasuki badan melalui angin dan boleh dibakar oleh membara kayu kemenyan
* Saya seorang yang bermaksud baik, tetapi aura saya ialah hitam (WTF?)
* Jiwa ibu saya adalah kejahatan tulen (ini serius dipetik kepada saya)
* Multiple Sclerosis adalah disebabkan oleh kepentingan hati keras dan besi kehendak
* Selesema ini disebabkan oleh negatif besar-besaran dan kepercayaan
* Kendur garis-garis di muka datang dari kendur pemikiran dalam minda (tidak mendapat mengangkat muka; menyalahkan diri sendiri!)
* Polio adalah disebabkan oleh cemburu melumpuhkan atau keinginan untuk menghentikan seseorang
* Herpes adalah disebabkan oleh kepercayaan massa yang berdosa seksual

Saya benar-benar faham dan bersetuju bahawa pelbagai penyakit dan syarat mempunyai sebab-sebab rohani, emosi dan psikologi. Saya masih ingat mendengar ayahku berkata apabila saya membesar unforgiveness itu dan kemarahan boleh membawa kepada kanser. Saya tidak ragu-ragu. Walau bagaimanapun - dan ini adalah besar namun - terdapat perkara-perkara seperti mikroorganisma seperti bakteria dan virus. Kami mempunyai sesuatu yang dipanggil tindak balas imun atau sistem imun. Mungkin sesetengah pengamal kesihatan alternatif tidak suka bunyi perkataan "kebal" atau idea sistem tubuh badan yang hanya boleh diperhatikan dengan betul peralatan makmal dan alat-alat seperti mikroskop. Mungkin hidangan petri dianggap sial menurut beberapa sistem kepercayaan orang asli. OKAY. Halus.

Saya masih tidak akan mengakui bahawa influenza, herpes dan polio adalah disebabkan oleh apa-apa selain daripada patogen. Tidak mungkin, tidak bagaimana. Saya tidak akan percaya bahawa warga tua pengamal perubatan zaman baru dengan berkilat, kulit tegang mendapatnya melalui fikiran positif mereka semata-mata. Saya tidak fikir bahawa setiap orang yang mendapat diagnosis MS perlu untuk mendapatkan berlutut dan melembutkan hati mereka. Malah, saya berfikir bahawa pengamal perubatan pertimbangan yang melihat mangsa MS dengan cara ini boleh menggunakan beberapa pelajaran dengan rendah hati, kerana mereka mengumpul wang tunai daripada yang memilukan orang yang akan melakukan apa sahaja untuk menyembuhkan dan mengembalikan kehidupan yang mereka pernah. Saya berfikir bahawa menggunakan tangan sanitizer selepas mengendalikan troli membeli-belah boleh menghalang lulus kotoran mikroskopik dari pemegang troli ke mulut saya, dengan itu menghalang saya daripada menangkap bug usus. Saya berfikir bahawa membersihkan permukaan menghalang penyebaran penyakit yang lebih berkesan di hospital-hospital daripada ucapan lebih pembesar suara mengenai bahaya kebimbangan massa. Jika saya lap hidung kanak-kanak sakit saya, saya akan membasuh tangan saya. Jika ia musim bunga dan saya bersin, saya mungkin berlaku kepada menyebut bahawa saya mempunyai alahan. Apabila saya berbuat demikian, saya tidak mahu ucapan mengenai kewujudan bukan alahan dari hypnotherapist Saya hanya bertemu di taman (ya, ini berlaku kepada saya musim bunga lepas).

Adakah anda melihat apa yang saya maksudkan tentang dogma? Hanya dalam kes definisi yang akan membantu, di sini anda pergi (dari Merriam-Webster):

Kemasukan utama: anjing · ma

1 a: sesuatu yang dipegang sebagai pendapat ditubuhkan; terutama sekali: merupakan rukun berwibawa yang pasti
b: kod rukun seperti
c: sudut pandangan atau ajaran yang dikemukakan sebagai berwibawa tanpa alasan yang mencukupi
2: doktrin atau kumpulan ajaran-ajaran tentang iman atau moral secara rasmi dinyatakan dan lembaga yang diisytiharkan oleh gereja

Pendek kata, saya suka apa yang hipsters penjagaan kesihatan dishing keluar. Saya hanya tidak perlu sampingan tambahan sebanyak dogma. Ia mempunyai berat ke bawah plat, dan selepas semua, bukan matlamat untuk meringankan beban kami yang sedikit?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar