Perubatan Alternatif Heartburn - Pemulihan Rumah Mudah

Perubatan Alternatif Heartburn - Pemulihan Rumah Mudah

Bagi mereka yang alah kepada perubatan lebih ubat kaunter ubat semula jadi dan perubatan alternatif untuk pedih ulu hati adalah pilihan yang tepat. Rawatan alternatif sama-sama berkesan seperti rakan-rakan kimia mereka dan mereka tidak mempunyai kesan sampingan sama ada. Pesakit yang mengalami ini dan lain-lain berkaitan masalah gastrik, boleh memilih perubatan alternatif dan mendapatkan bantuan hampir serta-merta untuk masalah ini. Penghidap kali pertama sering dinasihatkan supaya minum banyak air untuk mengurangkan rasa panas, namun kadang-kadang ia hanya boleh memburukkan lagi keadaan. Pilihan yang lebih baik adalah untuk menambah baking soda ke dalam segelas air, satu lagi ubat rumah termasuk air adalah satu sudu setiap cuka sider epal, madu dan secawan air suam. Pengambilan dadih juga membantu untuk melegakan rasa panas dan mengurangkan tahap asid.

Satu lagi remedi semulajadi indah adalah Cinnamon, ia juga boleh digunakan sebagai ubat alternatif yang sangat berkesan untuk pedih ulu hati, membuat teh dan minum dua kali sehari, atau menambah kayu manis dan setengah sudu akar halia ke dalam secawan air dan masak selama 10 minit . Satu rawatan yang lebih alternatif adalah untuk mengambil secawan air mendidih dan tambah satu sudu kering akar Marshmallow ke dalamnya. Periuk hendaklah ditutup dengan penutup dan ia harus dibenarkan untuk reneh selama kira-kira 15 minit. Terikan teh / cecair dan minum 3-4 tomes setiap hari.

Mana-mana ubat semula jadi yang boleh membantu anda mengurangkan masalah asid perut, kerana kedua-dua rawatan ini menyebabkan apa-apa jenis kesan sampingan ia boleh digunakan seberapa kerap yang diperlukan, dan sering boleh memberi manfaat kesihatan tambahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar